Тонус матки при вагітності

Майбутню маму під час очікування дитини підстерігає безліч неприємних діагнозів і небезпек. Іноді від свого гінеколога вона може почути, що у неї тонус матки. Чим це небезпечно, і чому з’являється тонус матки при вагітності.

Що означає ця патологія

Матка складається з 3-х шарів:

• периметр — зовнішня слизова оболонка;
  • міометрій — середня м’язова тканина;
  • ендометрій — внутрішня слизова оболонка.

Під час пологів міометрій починає скорочуватися, а до цього він повинен знаходитися в розслабленому стані.

Якщо при вагітності матка скорочується, її тонус підвищений. Так як скорочення м’язів це природний процес, то це не може бути проблемою. Тому якщо це явище не пов’язане з симптомами, що доставляють дискомфорт, про порушення він не може свідчити. Але якщо матка довгий час знаходиться в стані тонусу — це загрожує втратою плоду.

Яку небезпеку представляє тонус матки

Наслідками цієї патології може стати мимовільний викидень, якщо тонус матки при вагітності з’являється на ранніх термінах; або пологи, якщо він виявився останній триместр.

На ранніх термінах він спостерігається найчастіше, з-за нього плодове яйце не може імплантуватися в стінку матки, що викликає його відторгнення, і відбувається мимовільний викидень.

Тонус матки може з’явитися перед пологами, з-за цього починаються тренувальні перейми. Вони не небезпечні, так як матка тренується до пологів.

Але іноді він загрожує станом малюка, напружені м’язи можуть перетиснути судини пуповини. З-за цього плід недоодержує кисень, і розвивається гіпоксія.

Чому матка приходить в тонус

Причини, за якими з’являється тонус матки при вагітності, бувають найрізноманітніші.

Іноді матка приходить в тонус не по природних причинах, а з-за різноманітних проблем, які пов’язані з перебігом вагітності. На ранніх термінах він може з’явитися через нестачу прогестерону, головною функцією якого в цей термін є підготовка до імплантації плодового яйця. Якщо з прогестероном все в порядку, гладка мускулатура розслаблюється, у жінки буде все гаразд.

Причиною цього діагнозу можуть стати і інші гормональні порушення. Якщо у майбутньої мами є надлишок чоловічих гормонів, тонусу не уникнути. Тому при вагітності лікарі дуже уважно стежать за гормональним фоном своїх клієнток.

Впливає на стан матки сильний токсикоз, що проходить у супроводі частою і рясної блювоти. З-за неї м’язи черевної порожнини скорочуються, і під час цього процесу може почати скорочуватися і матка. Тому треба постаратися вже в перші тижні вагітності, якщо не зовсім зняти токсикоз, то хоча б зняти його причини і полегшити стан майбутньої мами.

Іноді тонус може з’явитися з-за аномалій розвитку матки: коли вона дворога або сідлоподібна, або має інші порушення. При будь-яких її дефекти з’являються труднощі під час вагітності.

Всі аномалії розвитку матки дають знати про себе на ранніх термінах.

Тонус матки при вагітності може з’явитися з-за резус-конфлікту. Коли резуси батька і матері не збігаються, організм жінки сприймає ембріон в якості стороннього тіла, підвищується тонус і починається процес відторгнення.

Він може підвищитися через інфекційних захворювань або запальних процесів. Зазвичай вони проходять у супроводі інших симптомів: змінюється характер виділень, з’являється сильний свербіж та інші больові відчуття.

Можуть з’явитися прояви тонусу з-за надмірного розтягання матки, цей стан з’являється, якщо у жінки багатоводдя або занадто велика дитина, а також з-за багатоплідної вагітності.

Поява цієї патології викликають різні причини, що їх може бути нескінченно багато. Навіть якщо у жінки є психологічні проблеми, стреси і нервові напруги, вони теж мають великий вплив на гладку мускулатуру.

Він може розвинутися навіть з-за проблем з кишечником.

Це не захворювання, а симптом, і лікувати його як самостійну хворобу неможливо. Як тільки лікар виявить цей симптом, він направляє жінку на додаткове дослідження, щоб виявити причини його появи.

Як можна самостійно визначити, що матка знаходиться в тонусі

Поява тонусу матки можна виявити самостійно, симптоми цього явища дуже зрозумілі, але мають деяку відмінність на різних термінах.

У першому триместрі — це поява тяжкості внизу живота, що тягнуть болі, що нагадують менструальні, іноді вони віддають в крижі або поперек. У наступних триместрах ці симптоми залишаються, але до того ж у цей строк цю патологію видно навіть візуально: живіт виглядає сжавшимся, як би кам’яним.

Іноді ознаки тонусу матки при вагітності — це мажучі кров’янисті виділення. Поява цих тривожних симптомів повинно насторожити, щоб врятувати вагітність, треба терміново викликати швидку допомогу.

Іноді він може протікати безсимптомно, жінка не відчуває ніяких симптомів і визначити причини його появи дуже складно.

Як проводиться діагностика

Медичну діагностику тонусу матки проводять декількома способами. Часто його можна помітити при гінекологічному огляді. Але зазвичай його виявляють на УЗД, коли чітко можна побачити в якому стані стан знаходиться мускулатура матки.

У рідкісних випадках тонус матки вимірюють спеціальними приладами, але вони не дуже поширені, так як діагностика його проблеми не становить. Набагато складніше визначити причини його появи.

Як проводиться лікування

Вибір лікування залежить від ступеня цієї патології, а також причини його викликала. Якщо немає серйозного ризику, лікування проводять амбулаторно. Вагітній прописують спазмотолики, препарати магнію і содалитовые кошти, а також рекомендують постільний режим. Цими засобами лише знімають тонус матки під час вагітності, але не лікують причину його появи.

Якщо в організмі жінки недостатньо прогестерону, призначають препарати, які його містять.

Якщо у вагітної є надлишок чоловічих гормонів, їй призначають їх антиподи. Коли в майбутньої мами сильний токсикоз приймають необхідні заходи для полегшення його стану. При проблемах з кишечником знижують газоутворення.

Коли симптоми тонусу матки не можуть зняти протягом тривалого часу, жінку госпіталізують в стаціонар, щоб лікарі могли стежити за станом майбутньої мами і дитини, призначити правильне лікування і збити підсилюється патологію.

Якщо до 28 тижня тонус спровокує родову діяльність, лікарі спробують зупинити її, розслабляючи матку різними схемами і препаратами, так як до 28 тижня народжена дитина не зуміє вижити. З 28 тижні життя новонародженого можна врятувати, але краще спробувати продовжити вагітність і продовжити лікування.

Профілактика тонусу і можна зняти його без медикаментів

При вагітності слід уникати фізичних навантажень і дотримуватись режиму дня, правильно харчуватися і відмовитися від алкоголю і тютюну й інших шкідливих звичок ще при плануванні вагітності.

Для профілактики велике значення має своєчасне виявлення початку тонусу, для цього треба постійно спостерігатися у гінеколога і вчасно здавати аналізи. А головне, як можна менше хвилюватися.

Якщо ці вправи не допомагають, і симптоми не проходять, терміново треба записатися на прийом до лікаря.